Lördag, sensommar, perfekt minigolfväder, och även årets sista
Tio i Topp utomhus, 19 spelare hittade ner till Japan.
Efter första rundan låg Pierre i topp med 28 slag,
närmast följd av Jonatan på 30 slag.
Runda nummer två togs hem av Henke på 28 slag,
närmast följd av Felix och Dan på 30 slag.
Felix, Henke och Hans landade alla tre på 62 slag och vem som skulle ta hem vinsten idag fick avgöras med särspel.
Med dom nya reglerna spelas särspel med start på bana 1, gb.
På bana 1 började Felix med att spika, vilket varken Henke eller Hans lyckades med.
Därmed var det avgjort och Felix stod som segrare.
Felix tog hem veckans Tio i Topp
med 62 slag (32+30).
Grattis Felix!

I och med dagens resultat har vi 10 olika vinnare denna säsongen.
Vi ska vara 12 spelare i A-finalen nästa lördag och då fyller vi på efter snittlistan.
11 Jonatan och 12 Hans C.
Skulle någon av dessa 12 lämna WO fyller vi på efter snittlistan för att vara 12 som spelar i A-finalen.
Övriga som varit med och spelat minst 3 av säsongens Tio i Topp lördagar är välkomna att spela i B-finalen.
I årets Tio i Topp-finaler, både A och B, kommer spelordningen lottas som vanligt inför första rundan, dock inför vi omvänd ledare redan från runda 2, vilket innebär att den som har lägst score spelar sist hela tiden.
Idag skulle även koras en vinnare i Gyllene Spiken.
Läs om detta i separat inlägg.
Inför dagens spel låg Magnus 5 slag efter Henke i striden om årets snitt.
För att Magnus skulle komma lika med Henke hade han behövt gå på 59 och Henke hade varit tvungen att gå på 64 eller högre.
Så blev det inte utan resultatet inför dagens spel höll sig och Henke tog hem årets utomhussnitt.
Grattis Henke!