Till Tio i Topp, denna lördag, hittade endast 13 spelare ner till Japan,
idag hade vi solsken, lite blåsigt och runt 12 grader i luften.
Efter första rundan låg Anna och Felix i topp med 29 slag,
närmast följda av Raimo på 31 slag.
Runda nummer två togs hem av Henke, Anna och Felix på 33 slag,
tätt följda av Dan på 34 slag.
Detta innebär att vi har 2 spelare med exakt samma resultat 29+33=62 slag och vem som vinner får avgöras med särspel enligt allmänna regler.
Enligt lottningen blir då ordningen i särspelet som följer:
Anna, som spikar bana 1,
och Felix, som tyvärr inte gör samma.
Därmed går dagens vinst till Anna!
Anna tog hem veckans Tio i Topp
med 62 slag (29+33).
Grattis Anna!

Ställningen i Gyllene Spiken är som följer:
På första plats ligger Henke med 27 spikar,
på andra plats ligger Dan med 23 spikar och
på delad tredje plats ligger Magnus och Britt-Marie med 19 spikar.