Idag, denna söndag, samlades 19 HMGK:are för att spela Bästboll. Lagom varmt och perfekt minigolfväder, dock med regnet hängande i luften, men vi klarade oss utan att bli blöta.
Denna tävling spelar vi i par där lagets bästa resultat på varje bana räknas.
Eftersom vi inte blev jämna par idag, blev det 3 spelare i en boll, där spelar 2 spelare på varje hål, en står över.
Vi spelar 2 rundor, 1 på gamla och 1 nya banan.
I finalen spelar lagen med de 2 bästa resultaten, 1 runda på Mästerskapsbanan.
Vi lottar efter snittlistan, övre halvan lottas ihop med undre halvan.
Efter lottning såg lagen ut som följer.

Efter de 2 första rundorna ser det ut som följer:

2 lag med 57 slag går till final, som avgörs på mästerskapsbanan:
Lag Simon/Henke och Lag Christer/Anna.
Nedan följer resultat för 2026 års BästBoll.

Vi gratulerar Simon och Henke till segern i BästBoll 2026!


