Idag skulle så säsongens Silverspiken avgöras.
Inför dagens Tio i Topp låg 4 spelare på 33 spikar, Anna, Henke, Jonatan och Pierre.
Skulle någon av dessa 4 kunna dra ifrån med ytterligare en, två eller kanske till och med 3 spikar, eller skulle någon annan kunna göra en, två eller fler nya spikar.
Henke och Jonatan lyckades göra var sin ny spik, landade då på 34 spikar var och fick spela final, då ingen lyckades komma till 35 eller 36 spikar.
I finalen får varje spelare välja 5 banor dom själva tror att dom kan spika.
Henke valde bana 4, 7, 12, 17 och 18.
Där han spikade bana 4, 12 och 18.
Jonatan valde bana 4, 8, 12, 17 och 18.
Där även han spikade bana 4, 12 och 18.
Lika många spikar och då väljer dom ytterligare 3 banor.
Henke valde bana 8, 14 och 16.
Där han spikade bana 8.
Jonatan valde bana 7, 14 och 16.
Där han spikade bana 7.
Fortfarande lika många spikar och då väljs ytterligare en bana i taget.
Henke valde bana 3 miss, bana 9 miss, bana 13 spik och bana 1 miss.
Jonatan valde bana 3 miss, bana 13 miss, bana 1 spik och bana 11 spik.
Efter 12 banor var det avgjort, Henke spikade 5 banor och vinnaren Jonatan spikade 6 banor
Vi gratulerar Jonatan till vinsten i Silverspiken 2025/2026.


